Wednesday, February 14, 2018

FASA PENCIPTAAN ALAM SEMESTA

Menurut Sains ianya bermula dengan Big-Bang. Kini teori Big-Bang dikaitkan dengan pertembungan partikel sub-atomic sebagai asas pembinaan alam semesta ini seperti gambar rajah ini.

FASA ALAM SEMESTA MENGIKUT SAINS




FASA ALAM SEMESTA MENGIKUT PETUNJUK WAHYU










Maha Awal yang Wajibul Wujud mutlak sebelum adanya makhluk ialah Allah SWT.

Maka Allah berkehendak menciptakan makhluk.

Alam Semesta dan segala isinya adalah mahluk, permulaan kepada alam semesta ini diciptakan adalah langit dan bumi yang berpadu pada satu titik permulaan.

Langit dan bumi pada suatu ketika dahulu adalah berpadu kemudian dipisahkan , masing-masing telah menerima ketetapan Qada dan Qadar dalam pembentukan alam semesta. 

Berlaku pemisahan antara keduanya langit dan bumi membentuk ruang atau dalam English disebut space.

Kemudian bumi dipersiapkan dan disempurnakan segala keperluannya dalam 4 masa,  pada ketika itu langit masih lagi dalam keadaan asap. 

Malam dan Siang diciptakan, kemudian baru Matahari dan Bulan. Siang dan malam itu dikitarkan secara berturutan dan berterusan,  adapun penciptaan matahari dan bulat itu bagi tujuan mengukur dan menghisab siang dan malam, hari , bulan dan tahun untuk manfaat manusia.

Seterusnya selepas wujudnya matahari dan bulan,  maka diciptakan langit dunia itu dengan bintang hiasan  dan langit dunia itu berfungsi untuk melindungi kehidupan yang ada di bumi.


Kemudian diciptakan bintang petunjuk (buruj dan nujum) untuk panduan manusia menentukan musim, cuaca  dan bagi tujuan pedoman menentukan arah dalam kehidupan dan perjalanan manusia di atas daratan lautan mahupun udara.

Selepas itu disempurnakan penciptaan langit yang tujuh lapis itu dalam tempoh dua masa.
Sempurnalah alam semesta yang indah ini.


Jika kita menggunakan akal untuk berfikir pasti kita akan bertanya bumi dalam 4 masa bumi disempurnakan terlebih dahulu daripada fakta ini dapat diambil pelajaran bahawa bumi ini adalah dasar dan tapak yang kukuh iaitu foundation kepada asas pembinaan alam semesta sekaligus menolak Sains yang mengatakan bumi mengelilingi matahari kerana bumi tercipta terlebih dahulu berbanding matahari bulan dan bintang.

Mari kita nilaikan semula langit dan bumi dulunya berpadu.  Inilah permulaan kepada alam semesta berpadunya langit dan bumi itu pada satu titik.

Titik inilah yang dikenali dalam pengajian makrifat dan tarekat sebagai permulaan alam semesta dan pasti keterangan ini sukar diterima oleh orang awam tetapi sebenarnya permulaan titik ini yang kemudiannya dipisahkan menjadi asas kepada kajian barat yang berhubung rapat dengan pembinaan Large Hadron Collider (LHC).


LHC menggunakan kaedah pelanggaran sub-atomic particles untuk membentuk satu titik pelanggaran yang akan menghasil sebaran tersusun membentuk alam semesta mengikut ketetapan kebijaksanaan yang dikenali sebagai  God's Knowledge.

Jika kita mengkaji LHC dengan lebih mendalam adalah didapati pembinaannya untuk mereplikasi atau meniru pembentukan alam semesta kaedah yang diguna pakai ialah dengan menembak partikel pada kelajuan cahaya yang menyebabkan pertembungan elektron melalui pertembungan ini mereka ingin mengkaji bagaimanakah partikel-partikel itu tersebar secara supersimetri dan tak-simetri, Standard Model dan mereka ingin mengetahui dan menguasai God's Knowledge itu. Bandingkan God's Knowledge itu dengan pernyataan perintah kepada langit dan bumi secara rela atau terpaksa.

LHC bertujuan untuk mengawal segala bentuk particles yang wujud di alam semesta ini melalui manipulasi sub-atom dan Higgs Boson (God's Particle) dan membolehkan mereka mengubah sesuatu dengan kehendak yang telah diprogramkan contohnya dalam rawatan kanser apabila manusia mampu mengawal struktur sub atom maka tubuh manusia boleh diprogramkan untuk menghilangkan struktur kanser dan mengembalikan struktur asal sub atom pada tubuh sebelum menghidap kanser.

Untuk tujuan yang lebih besar mereka boleh menghilangkan ciri ciri atau sifat sifat bahan daripada wujud fizikalnya contoh api itu bersifat panas dan membakar sifat panas boleh diganti menjadi api yang sejuk.

Inilah teknologi mereplika kekuasaaan tuhan untuk menjadi tuhan dan menentang tuhan oleh Si Mata Satu.

LHC berpotensi untuk mewujudkan keadaan kuantum membentuk lubang hitam mikro (black holes) oleh itu berkemungkinan untuk membuka dimensi-dimensi bagi membolehkan Si Mata Satu menzahirkan diri fizikalnya  keluar di akhir zaman. Maka tidak hairanlah ritual yang ganjil dan lambang lambang kejahatan menjadi simbol-simbol Syaithan dan relik-relik  syirik terpampang megah di LHC dan CERN.

Semoga maklumat ini bermanfaat kepada semua untuk pedoman dan juga mempertimbangkan kesahihan Sains. Sains itu tidak sentiasa benar.

No comments:

Post a Comment

YUKAWWIRU BUMI BUKAN BEBOLA SFERA

يُكَوِّرُ اللَّيْلَ عَلَى النَّهَارِ وَيُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّيْلِ ۖ  Ia pula menjadikan malam melingkari siang dan menjadikan si...